Sunday, February 15, 2009

Kem Induksi MPPUTM di Kundasang, Ranau, Sabah

Salam wbt…

Selamat sejahtera..

Salam perpaduan..


Pada 6-10 Feb 09 yang lepas kami MPP UTM telah menyertai Kem Induksi MPPUTM yang bertempat di Kem Bina Negara, Kundasang, Ranau, Sabah.


Saya hampir-hampir terpaksa ditinggalkan kerana tidak memiliki MYKAD (hilang), walaupun telah menunjukkan salinan laporan polis, pihak AIRASIA tidak dapat meluluskan kerana Imigresen Sabah tidak akan menerima kehadiran saya. Mereka menerima jika mempunyai resit rasmi pembayaran untuk kad pengenalan baru daripada JPN.













Azim, Zaki, Affendi, Taufek


Rakan-rakan MPP dah pun ucapkan salam perpisahan. Hampeh betol.. Tapi saya tahu mereka bergurau.


Alhamdulillah resit pembayaran tersebut ada tapi di bilik kolej. Saya terpaksa menelefon roommate, Wan dan adik saya Firdaus untuk tolong sama-sama cari dan hantarkan kepada saya di Airport Senai.

















Jam menunjukkan 6 pagi. Terima kasih kepada Azureen yang sudi pinjamkan kreditnya hehe..

















Firdaus telah menelefon memberitahu telah menjumpai resit dan akan segera hantarkan. Saya telah menjangka dia akan memandu sangat laju. Itu memang kebiasaan dia. Sempat lagi untuk saya sembahyang subuh terlebih dahulu..


6.20 pagi Firdaus telefon mengatakan dia telah tiba di Airport Senai. Alhamdulillah dia selamat sampai. Setelah diserahkan resit saya mengingatkan agar dia tidak memandu terlalu laju sebab kita tidak tahu apa yang akan berlaku di masa yang mendatang.


Segera saya ke kaunter AIRASIA dan pendaftaran berjalan lancar.


Alhamdulillah kami selamat tiba setelah melalui 2 jam 10 minit perjalanan.




















Hari pertama kami di Kundasang tidak diisi dengan banyak aktiviti kerana masih ramai yang keletihan. Kami kumpulan pertama yang tiba 8 orang masih agak keletihan.

Lebih-lebih lagi MT kerana sudah lebih 24 jam tidak tidur.


Sebelum bertolak ke Senai 4.30 pagi, kami (Majlis Tertinggi) telah bermesyuarat hingga 3 pagi pada 6 Feb tersebut. Lagipun saya masih belum kemaskan barang untuk dibawa. Kelam-kabut sedikit saya pada pagi tersebut tapi alhamdulillah tepat 4.30 pagi tiba di FAB untuk naik van HEP ke Senai Airport. Presiden kami, Hadi memang tegas dengan masa huhu..















Aktiviti hari kedua InsyaAllah akan menyusul.

1 comment:

  1. salam..ai zaki..
    ermm...bestnyer... rindu nk g lagi...huhu....

    ReplyDelete