Wednesday, July 15, 2009

Tahniah Pelajar K10

Assalamualaikum wbt..
Selamat Sejahtera..
Salam Perpaduan..

Hari ni saya secara tidak sengaja baca akhbar Kosmo! di bilik guru. Ketika tiba ke muka surat 15 saya terpandang tajuk ini, "50 Murid UPSR Jadi Mentee UTM".

Saya meluangkan masa untuk membacanya sehingga habis. Tahniah saya ucapkan kepada 15 Fasilitator yang terlibat sebagai mentor kepada 50 orang murid SK Taman Sri Pulai.



Program kemasyarakatan inilah yang dikehendaki daripada pelajar UTM sebagai suatu bentuk sumbangan kepada masyarakat. Kita sebagai pelajar kebanyakannya tidak memilik wang yang banyak atau sebarang bentuk materi yang berharga untuk disumbangkan. Akan tetapi ilmu dan bimbingan yang boleh kita kongsikan amat bernilai untuk masyarakat.

Saya amat menyokong program sebegini dan seboleh-bolehnya turut dilaksanakan oleh pelajar UTM yang lain mungkin terhadap golongan sasaran yang berbeza. Jika masih ada lagi sekolah rendah yang berhampiran, apa salahnya..

Mungkin ada lagi program lain yang telah dilaksanakan oleh pelajar UTM dan mungkin saya tidak ketahui, tahniah juga saya ucapkan kepada mereka.

Saya pernah ditanya sebulan yang lepas, "tiada lagikah program kemasyarakatan untuk orang asli?" Ini kerana tahun 2008 yang lepas, terhadap kumpulan pelajar daripada Persatuan Mahasiswa Islam (PMI) yang membuat program kebajikan di Mersing dan tinggal bersama mereka selama beberapa hari. Juga tahniah kepada mereka. Jika boleh, adakan lagi.. Masyarakat perlukan anda.

Tahniah! Teruskan menyumbang untuk kelestarian pembangunan minda masyarakat Malaysia.

Assalamualaikum wbt..
Selamat Sejahtera..
Salam Perpaduan..

No comments:

Post a Comment