Saturday, August 8, 2009

Khidmat Masyarakat : Membantu Yang Memerlukan..

Assalamualaikum wbt..
Selamat Sejahtera..
Salam Perpaduan..

Hari ini saya menerima panggilan telefon daripada seorang penjawat awam. Beliau memaklumkan tentang aktiviti gotong royong yang akan dilakukan di sebuah sekolah kanak-kanak istimewa di Taman Tun Aminah.



Beliau ada menanyakan jika ada mahasiswa berminat untuk turun membantu melakukan aktiviti khidmat masyarakat. Iaitu membantu sekolah tersebut dalam aktiviti gotong-royongnya. Saya tidak dapat menjanjikan perkara tersebut melainkan akan menyampaikannya kepada mahasiswa.

Jika penglibatan MPP diperlukan, saya juga tidak dapat menjanjikan perkara tersebut. Lebih-lebih lagi MPP sedang berhadapan dengan 5 program utama yang perlu digerakkan.

Oleh itu, saya ingin memaklumkan kepada mahasiswa, persatuan dan kolej yang masih belum melakukan aktiviti khidmat masyarakat, tetapi berminat. Anda boleh menghubungi saya, Zaki 013-7011828 atau terus kepada Encik Nazri 012-7158610 jika berhasrat untuk menyumbang sedikit khidmat bakti kepada murid-murid sekolah di sana.

Assalamualaikum wbt..
Selamat Sejahtera..
Salam Perpaduan..

No comments:

Post a Comment